Viser opslag med etiketten musik. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten musik. Vis alle opslag

lørdag den 13. april 2013

"Pendulum music" af Steve Reich

"Pendulum music" findes i mange versioner, mest kendt er måske Sonic Youth's version. I denne version er stykket modificeret til optiske thereminer og lommelygter. Oprindelige er stykket skrevet for fire mikrofoner og forstærker/højttaler.


mandag den 29. marts 2010

første solocd fra Johnny Stage

Johnny Stage har udgivet sin første solocd, jeg hørte om den via Den anden radio i en podcast. Det lød interresant, men jeg er lidt skuffet, nok fordi jeg ikke er guitarist. Cd'en indeholder en masse flotte numre med sang, men sangen er for svag og guitarspillet for fremherskende. Medvirkende er Chris Spedding. Der er en masse referencer til andre grupper og guitarister.

Men for meget guitarlir og flot lyd! Den rammer mig ikke på mine følelser - desværre.

Ny cd fra Niels Skousen

Så har han gjort det igen, Niels Skousen!

Tror jeg vil synes ligeså meget om "Lyt til din coach" som om "Dobbeltsyn" og "Daddy longleg". Han rammer en tone, der passer lige til mig, han beskriver verden og følelserne, som jeg tit opfatter den og dem. Feks. i "Vi drømmer verden" - ja, "den lige vej til målet er krum".